Test och reparation av ABS KONTROLLENHETER/HYDRAULIK, ESP-STYRDON och antisladd system.
Lyser varningslamporna, ESP lampan blinker och alla givare har redan blivit bytt 2 gångar? Ja, då finns det hjälp här:
De flesta moderna ABS/ESP-kontrollenheter inkluderar ett keramiskt kretskort (den så kallade hybridtekniken). Aluminium- och guldtrådar till och från detta keramiska kort kan gå sönder på grund av slitage, eller på grund av yttre överbelastning. Tekniken för trådbindningar har förbättrats drastiskt under de senaste åren och på ATECH2 använder vi state-of-the-art ultraljudsbindningsmaskiner för att förnya alla hybridbindningar på de flesta ABS-kontrollenheter redan innan det blir problem/fel. Vi kan garantera en mycket lång livslängd eftersom vi gör ett flertal bindningar på varje kontaktställe, så långt det är möjligt.
Ett välfungerande ABS-system är av avgörande betydelse för säkerheten, därför får man absolut INTE kompromissa på kvalitén av reparationen, vilket vi är mycket medvetna om!
På de nyare ESP system – från 2004 och framåt – finns det i många fall givaren som kontinuerligt mäter trycket på bromssystemet/antisladd systemet. Med tiden, p g a ålder och påfrestningar, försämras givarens förmåga att visa systemets rätta tryck, och varningslamporna tänds. Fordonet kan inte gå genom en besiktning.
Någon av våra mest frekventa reparationer på abs/asr/esp-styrdon: